49. Trablus Uluslararası Genel Ticaret Fuarı
Libya’nın en büyük genel ticaret fuarı 49.kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. 2015 sonrası yaşanan gelişmeler, Libya alt ve üst yapısında ciddi yıkıma sebep olsa da, ülkenin sahip olduğu doğal kaynaklar ile, finansman sıkıntısı yaşamadan kısa sürede yeniden yapılanma sürecinin başlaması bekleniyor. Dolayısıyla Libya pazarında erkenden yerini alan firmalar, büyük bir avantaj sağlayacaklardır.
- 49.kez kapılarını açmaya hazırlanan Trablus Uluslararası Genel Ticaret Fuarı, Libya Ticaret Bakanlığı himayesinde gerçekleşen ülkenin en eski ve büyük fuarı olması ile nam salmıştır.
- Bir haftaya yayılan bir sürede gerçekleşecek fuarda 40 Bin’den fazla kişinin fuarı ziyaret etmesi bekleniyor. Bu önemli organizasyona katılarak pazardaki marka bilinirliğinizi ve kurumsal iletişim ağınızı geliştirebilirsiniz.
- Ülkenin net ithalatçı olması, rejim değişikliği sonrası yaşanılan istikrarsızlığa bağlı milli gelir düşüşüne rağmen kişi başı milli gelirin yüksekliği, yabancı markalara olan yüksek ilgi, Afrika kıtasına girişte önemli bir nokta olması, pazarın başlıca özelliğidir.
- Libya’nın imalat sanayisinin küçüklüğü tüm mamul ve yarı mamul ürünlerin ithal edilmesini zorunlu kılmaktadır. Ülkenin genç, hızlı büyüyen ve eğitimli nüfusunun buzdolabından arabaya, giyimden bilgisayarlara kadar her şeye ihtiyaç vardır. Ülke ihtiyaçlarını karşılamak için ithal ettiği kalemlerin önemli bir kısmını Türkiye’den almaktadır.
- Ülkenin nüfus artış hızının yüksekliği düşünüldüğünde altyapının geliştirilmesine duyulan ihtiyaç çok büyüktür. Elektrik aktarımı, haberleşme, taşıma, okullar, hastaneler, şehircilik için gerekli aksam , teknoloji ve ürünlerinin yer aldığı bu sektörler için arz ve talep sürekli oluşmaktadır.
- Libya, ithalatta %5’lik tek gümrük vergisi tarifesine geçmiştir. Önceden ithalatta %15-%50 arasında uygulanan üretim ve servis gibi vergiler tamamen kaldırılmıştır.
- Mobilya & Yatak
- Dayanıklı Tüketim Malları
- Elektronik Ürünler
- Elektrikli Ev Aletleri
- Mutfak Ekipmanları
- Yiyecek, İçecek ve Ambalaj
- Kozmetik
- Hediyelik eşya, Promosyon
- Kimyasallar ve Temizlik Ürünleri
- Medikal Ürünler ve Ekipmanları
- Ev Tekstili & Dekorasyon
- Hazır giyim, Deri ve Deri Ürünleri
- Ayakkabı ve Yan Sanayii
- Plastik ürünler
- Mermer, Seramik ve Makinaları
- Telekomünikasyon & Bilişim
- Lojistik